I samarbejde med IT-branchen etablerede Discus Communications i 2008 et showroom med fokus på fremtidens arbejdsplads. I forbindelse med udstillingen indledte vi en kampagne, der skulle positionere Xerox som ekspert og frontløber på Fremtidens Arbejdsplads og fremtidige måder at arbejde på, bl.a. ved at gøre administrerende direktør Morten Felding til talsperson.

Fremtidens arbejdsplads
Kampagnen skulle demonstrere Xerox' ekspertise inden for teknologi, som kan fremme bedre arbejdsformer. Derudover ville vi skabe debat om emnet i dagblade, erhvervs-, it- og HR-medier.

Xerox som frontløber
Som led i kampagnen afholdt vi en officiel presselancering af showroomet med Helge Sander, der åbnede rummet, og direktør for Institut for Fremtidsforskning, Johan Peter Paludan, som taler.

En ny informationsportal, Fremtidens Arbejdsplads, havde Xerox som frontløber, mens vi samtidig arrangerede talemuligheder ved konferencer og interviews med Morten Felding. Hertil pressemeddelelser og kronikker om emnet.

Mere end 20 interviews og artikler
Kampagnen generede generel interesse blandt medierne for videre kommunikation samt en ekspertposition til Morten Felding. Journalister ringede proaktivt angående kommentarer om fremtidens arbejdsplads, og der blev afholdt og skrevet mere end 20 interviews og artikler med elektroniske medier, dagblade og it-fagblade.

Kampagneelementer
» Presselancering
» Informationsportal
» Talemuligheder og interviews
» Pressemeddelelser
» Kronikker

Kontakt: Niels Christian Jensen