Den russiske virksomhed Kaspersky Lab er global ekspert i it-sikkerhed og udvikler stærke sikkerhedsløsninger. Kaspersky Labs ønske var at øge kendskabet til virksomhed og produkter på et konkurrencepræget dansk marked.  

Sikkerhedsekspert med de rette løsninger
Discus Communications indledte en PR-kampagne med fokus på produktomtale og gradvis etablering af en ekspertposition inden for it-sikkerhed – i første omgang på B2C-markedet, senere også på B2B-markedet.

PR-kampagne med dybde og bredde
I kampagnen har vi især fokuseret på lanceringer og sampling af Kaspersky Labs sikkerhedsprodukter, kontinuerlig pressekommunikation af virksomheds- og livsstilshistorier samt opbygning af medierelationer. For at understøtte virksomhedens ekspertrolle har vi desuden gennemført en række lokale og internationale surveys, bl.a. omkring danskernes og europæernes forhold til it-sikkerhed.

Fra 0 til over 400 årlige klip
Siden 2007, hvor vi indledte Kaspersky Labs PR-kampagne, er virksomhedens antal af presseklip steget fra 0 til gennemsnitligt 40 hver måned i 2012. Kaspersky Lab har fået opbygget tætte relationer til sine primære journalister i Danmark og oplevet en mærkbar stigning i uopfordrede journalisthenvendelser.  Yderligere har Kaspersky Lab fået udvidet virksomhedens brand fra udelukkende B2C til også at inkludere B2B. 

Kampagneelementer
» Produktlanceringer
» Tests og anmeldelser af produkter
» Pressemeddelelser
» Interviews
» Kronikker og debatindlæg
» Surveys
» Events

Kontakt: Elisabeth Due