I forbindelse med Danmarks største elektronik- og gadgetmesse Beep, der løb af stabelen første gang i Bella Center i november 2011, stiftede Discus Communications i samarbede med messearrangøren Digitalmessen gadgetprisen Best of Beep.

Prisen er en hyldest til forbrugerelektronikbranchens mange producenter, der arbejder for at skabe innovative teknologier, oplevelser og designs til glæde og gavn for forbrugerne.

Som projektchef for Best of Beep stod Discus Communications for planlægning og eksekvering af aktiviteter knyttet til prisuddelingen.

Ekspertise, medierelationer og projektledelse
På baggrund af bureauets dybe erfaring med forbrugerelektronik etablerede Discus Communications en jury bestående af mediebranchens eksperter inden for forbrugerelektronik. De nominerede tilsammen 39 produkter i 13 kategorier lige fra bedste fladskærm, innovative gadget og kamera til bedste app, tablet og medietjeneste.

Discus Communications stod desuden for den løbende kontakt og koordinering med alle nominerede producenter og mediepartnere samt koordineringen af akkrediteringer, udstillingsprodukter og PR.

Promovering af Best of Beep
Prisen, der uddeles på baggrund af stemmer fra messens besøgende, blev bl.a. promoveret gennem mediepartnere, der hver dag i ugerne op til messen løftede sløret for nomineringerne i de forskellige kategorier, ligesom de dækkede selve award showet og vinderne.

Før, under og efter prisuddelingen eksekverede Discus Communications desuden en række PR-aktiviteter for at skabe bred synlighed omkring Best of Beep blandt medier og potentielle besøgende.

Dertil arrangerede bureauet konkurrencer med udvalgte, nominerede producenter for at aktivere de besøgende til at afgive deres SMS-stemmer, hvilket resulterede i, at tæt ved 2.700 messedeltagere deltog i afstemningen.

Kontakt: Ekaterina Bakhbava